Klassieke lichaamsmassage

Dit is de fijnste massagetechniek als je last hebt van rug-en nekklachten, stijve spieren, slapeloosheid, stress of ‘onrustige’ benen.

Door middel van strijkingen, knedingen en fricties (drukpunten) werk ik op spierknopen die vaak de oorzaak zijn van de meeste klachten.

Spierknopen

Een spierknoop is eigenlijk een kleine samentrekking in het spierweefsel die aanvoelt als een erwt die diep in de spier begraven ligt. Deze spierknopen kunnen op een heel andere plek zitten dan waar je daadwerkelijk de pijn voelt.

Je hebt bijvoorbeeld vaak hoofdpijn. Dit kan worden veroorzaakt doordat je het misschien erg druk hebt, of door een verkeerde houding waardoor spierknopen ontstaan in nek en schouders. De oorzaak van de pijn is dat deze zogenoemde knopen elektrische signalen naar het hoofd zenden.

Nu wordt deze pijn vaak in slaap gesust met pijnstillers, maar eigenlijk wil het lichaam ons waarschuwen dat er meer aan de hand is dan alleen hoofdpijn, er is sprake van overbelaste spieren! En zo zijn er nog veel meer plekken in het lichaam waar deze knopen kunnen zitten en weer ergens anders pijn veroorzaken.

Afvalstoffen en slechte doorbloeding

Door de spierknopen hopen afvalstoffen zich op, waardoor spieren niet meer de zuurstof en doorbloeding krijgen die ze nodig hebben. Mede door de verslechterde doorbloeding zal de pijnlijke plek soms wat verdoofd aan kunnen voelen. Al met al vormen deze verschijningen blokkades in de spieren, wat een zeer pijnlijke aangelegenheid kan worden. Massage zal de spierknopen verminderen en de doorbloeding verbeteren.

Lichaamsmassage Details Prijs
Lichaamsmassage 30 min. €32,00
Lichaamsmassage 45 min. €48,00
Lichaamsmassage 60 min. €64,00

Wil je graag van de pijn af of gewoon lekker ontspannen? Maak dan nu online of via mail/app/telefoon een afspraak voor een massage!